vrijdag 13 augustus 2010

Ding 17: Bekijk een typische Web 2.0 site naar keuze

Heb mij meteen op de dagelijkse nieuwsbrief van FrankWatching geabonneerd. Bekijk het artikel maar eens van

Erik van Belleghem: 5-manieren-om-te-investeren-in-klantenrelaties.

Ik heb de eerste vier eruit gelicht, want die zijn voor de bieb het meest relevant.
1. Communicatie faciliteren: hoe diep zitten je contactgegevens verstopt in jouw site?
2. Details maken het verschil: klanten van je eigen bedrijf een ‘wow’-gevoel bezorgen, is super leuk.
3. Trouwe klanten belonen: hoe vaak heb je al een beloning gekregen omdat je klant blijft?
4. Ken je klant: start een zoektocht naar je grootste fans en doe iets met die mensen, ze zijn je belangrijkste advertentiemedium.

Of het artikel van Nina Kornaat: Sociale media en hun rol in marketingcommunicatie.

Een van de reacties op dit artikel heeft het over het inzetten van Social Media platforms voor de ouderendoelgroep met als doel het bouwen van een community en het genereren van traffic naar hun site. Dit is voor ons als bieb ook interessant, omdat we een grote doelgroep ouderen hebben die we willen bereiken.
Ik ben geen marketeer, maar de ontwikkelingen op marketinggebied vind ik heel interessant.

1 opmerking:

Unknown zei

Je zou me bijna op het verkeerde been zetten... hoezo geen marketeer.
Sociale netwerken zijn het nieuwe speelparadijs voor marketeers en pr-mensen. Steeds meer reclamegelden verschuiven van tv naar sociale netwerken. Zijn waar je klanten zijn, luisteren naar hoe ze over je product praten en ze inzetten bij de promotie van jouw merk.