zaterdag 31 juli 2010

Ding 13: Google Documenten of hoe boerenknechten op het rechte pad blijven


Vorige week een mail van Jan ontvangen, om samen met 9 anderen aan een document te werken. Net terug van vakantie was dat het juiste moment om de 23 dingen weer op te pakken. Met het ding waar ik was blijven steken: ding 13, de kantoortoepassingen van Google. En ja dan ga je meteen kijken naar de sjablonen, die er zo nuttig en vernuftig uitzien. Voor alle taken die ik zo van een ieder per mail, telefonisch of gewoon in een gesprekje op krijg, leek mij een to do list wel handig. Met beperkte bewerkmogelijkheden!! (Alleen voor Marieke en mij).Ik heb het document ook naar mijn werkmailadres gestuurd, wel zo handig. Moet natuurlijk wel ervaring hiermee gaan krijgen. Als er webteksten te corrigeren zijn dan moeten we na correctie een code eraan toevoegen en daarna op de I-schijf plaatsen. Maar niemand krijgt bericht dat eraan gewerkt is. Dat lijkt me van deze Google-toepassing wel zo nuttig.

1 opmerking:

Unknown zei

Heb je het document of de URL van het document naar je werkadres gestuurd? Ik hoop het laatste want dat is juist zo handig van Googledocs. Het document blijft op de server staan en je kunt er aan werken op welke pc dan ook. En inderdaad je kunt uitgebreid op de hoogte blijven van de veranderingen en de revisiehistorie nakijken.