vrijdag 7 mei 2010

The more I know the more I realize I do not know

Veel dingen hielden mij bezig deze week, maar juist die 23 niet! Gelukkig is er een vakantieweek ingelast. Vanavond was het linke soep: alle links getest op mijn blog en een foto toegevoegd, genomen vorig jaar in een fluisterboot in Den Bosch, op de Dieze. Dat lukte zowaar! Via mijn account de mogelijkheden van Google bekeken en mij afgevraagd voor welk bedrijf ik reclame wil maken (Adsense). Web 2.0 sites bekeken, Norton kwam bij één site direct in actie met de melding dat de computer aangevallen werd! Het delen wordt zo wel heel letterlijk genomen. Maar afin. Begreep dat al heel wat collegae mij voor zijn gegaan in deze cursus. Maar wat doen ze er nu mee? Ik weet dat collega Erwin kennis deelt, weliswaar via de mail! Maar wie twittert er, wie werkt er met Google docs? Jan! Maar wie nog meer? Waarom heb ik -op de afdeling communicatie- zo weinig weet van dit alles? Wordt de verworven kennis wel voor de bieb toegepast? En hoe? Heb zelf een tijdje de suggesties van klanten op de weblog van de bieb gezet. Maar worden die regelmatig gelezen door medewerkers? Op de weblog kwam buiten de reactie van de afdeling die daarvoor verantwoordelijk was, nauwelijks respons. Ben benieuwd naar een reactie op deze vragen!

1 opmerking:

Unknown zei

You're not alone out there. Inmiddels wordt er heel wat getwittert, gegoogledoct en geblogt in Haarlem. Er zijn best wel methodes om daarachter te komen, maar je hebt gelijk, binnen de organisatie zou dat bekend moeten zijn. Als communicatiemedewerker zul je daar van af moeten weten, het moeten kunnen inzetten en er desnoods afspraken over moeten maken. Het is een dilemma die ik steeds vaker zie. Medewerkers die vanuit hun functie druk aan het delen en communiceren zijn en de afdeling communicatie die daar achteraan hobbelt. Zo worden heel wat zorgvuldig geplande pr-campagnes, goedbedoeld, onwetend maar vooral vroegtijdig om zeep geholpen door Twitterende collega's. Tegelijkertijd is door de mogelijkheden van web 2.0, communiceren niet alleen maar het domein van de afdeling communicatie. Hoe ga je daar mee om?